Burmistrz Gminy Chojna ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze informatyk w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Chojnie
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna
2. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie minimum średnie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku informatyka;
- co najmniej 3 letni staż pracy na stanowiskach informatycznych;
- podstawowa znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
3. Wymagania dodatkowe:
- preferowane wykształcenie wyższe na kierunku informatyka lub kierunkach pokrewnych;
- znajomość:
- systemów operacyjnych Windows Server (2012, 2016, 2019 w tym wersje CORE), Windows 10, 11;
- systemów operacyjnych z rodziny Linux w tym Debian i CentOS,
- protokołów Routingu, DNS, DHCP, protokołów sieciowych (TCP, IP, Ethernet), iSCSI,
- zagadnień związanych z wirtualizacją opartą o Micorosft Hyper-V,
- oprogramowania do zarządzania (np. Axence Nvision),
- oprogramowania biurowego Microsoft Office,
- baz danych MS SQL, MySQL i Firebird w zakresie instalacji i utrzymania,
- zagadnień budowy i funkcjonowania sprzętu komputerowego,
- znajomość XML, HTML,
- umiejętność:
- zarządzania i konfiguracji usług Active Directory, IIS, Failover Cluster,
- zarządzenia i konfiguracji routerów, przełączników sieciowych, UTM, AP,
- zarządzania sieciami VLAN, WLAN, LAN,
- zarządzania macierzami dyskowymi oraz kopiami zapasowymi,
- mile widziana znajomość oprogramowania Płatnik, Bestia,
- komunikatywność i łatwość przekazywania informacji, samodzielność pracy na zajmowanym stanowisku, odpowiedzialność, dokładność, operatywność, odporność na stres, uprzejmość i życzliwość w kontaktach.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- nadzór nad zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych w Urzędzie w tym:
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu informatycznego w zakresie sieci informatycznej, oprogramowania i sprzętu,
- sprawowanie nadzoru nad sprawnością techniczną i eksploatacyjną urządzeń infrastruktury teleinformatycznej,
- koordynacja oraz odpowiedzialność za rozwiązanie bieżących problemów informatycznych,
- pełnienie funkcji Administratora Systemów Informatycznych (ASI);
- administrowanie systemami, w tym rejestrów państwowych (system Źródło i itp.);
- administrowanie i zarządzanie kontami poczty elektronicznej Urzędu;
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i programów komputerowych stosowanych w Urzędzie;
- tworzenie i przechowywanie kopii baz danych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- nadzór oraz zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz danych, w tym:
- prowadzenie ewidencji zbiorów i zabezpieczanie danych systemów informatycznych wykorzystywanych w Urzędzie,
- odpowiedzialność za bezpieczeństwo systemów informatycznych,
- nadzór i uczestnictwo w pracach związanych z modernizacją infrastruktury teleinformatycznej Urzędu, w tym:
- rozwój systemu informatycznego (sieci informatycznej, oprogramowania oraz sprzętu),
- nadzór nad projektami informatycznymi dotyczącymi infrastruktury teleinformatycznej,
- nadzór nad umowami z firmami zewnętrznymi w zakresie działań informatycznych prowadzonych przez Urząd,
- nadzorowanie wprowadzania nowych technologii związanych z rozwojem infrastruktury informatycznej,
- planowanie i analiza potrzeb na infrastrukturę informatyczną,
- nadzorowanie wprowadzania rozwiązań związanych z relacyjnymi systemami baz danych,
- nadzór nad dostępem użytkowników do zasobów sieciowych,
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Chojnie,
- terminowe i rzetelne umieszczanie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
- dokonywanie drobnych napraw bieżących oraz usuwanie usterek sprzętu komputerowego, drukarek, kserokopiarek oraz ich przegląd i konserwacja;
- instalacja zakupionego nowego sprzętu oraz obsługa techniczna wszystkich stanowisk komputerowych w Urzędzie;
- prowadzenie dokumentacji w zakresie ustalenia uprawnień dostępu dodanych komputerowych oraz ewidencjonowanie haseł dostępu dla poszczególnych użytkowników;
- sprawowanie nadzoru nad legalnością stosowanego oprogramowania i własnością zabezpieczenia danych gromadzonych w urzędzie przed utratą i dostępem osób nieuprawnionych (archiwizacja danych, kontrola antywirusowa itp.);
- pomoc i szkolenie użytkowników w zakresie obsługi systemów i programów komputerowych oraz sprzętu komputerowego;
- techniczne przygotowanie i obsługa spotkań, konferencji, prezentacji multimedialnych itp.;
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych w zakresie realizowanych zadań;
- dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy:
- Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna;
- biuro mieści się na pierwszym piętrze budynku; budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych i przystosowanych toalet;
- pełny wymiar czasu pracy.
Stanowisko pracy:
- wykonywanie czynności administracyjno-biurowych, tworzenie dokumentów w formie elektronicznej i papierowej, wykonywanie czynności technicznych związanych z utrzymaniem systemów informatycznych i sprzętu informatycznego;
- praca wymaga bezpośredniego kontaktu z ludźmi oraz instytucjami;
- sytuacje stresowe.
6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
7. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny (własnoręczny podpis);
- życiorys – curriculum vitae (CV);
- kwestionariusz osobowy- kompletnie wypełniony i opatrzony własnoręcznym podpisem na druku zamieszczony na stronie http://bip.chojna.pl w zakładce: „Oferty pracy – Dokumenty rekrutacyjne”;
- kserokopie świadectw pracy (jeśli takie posiada) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- w przypadku kandydatów chcących skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru;
- oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Chojnie.
Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym, odręcznym podpisem (wzory do pobrania na stronie http://bip.chojna.pl zakładce: "Oferty pracy - Dokumenty rekrutacyjne").
8. Termin i miejsce składania dokumentów
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 17 kwietnia 2023 r. godz. 1515 w siedzibie Urzędu Miejskiego – Biuro Obsługi Interesanta lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - informatyk”.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Inne informacje
- Kandydaci zakwalifikowani do dalszego etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną, o terminie, miejscu oraz godzinie rozpoczęcia testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
- Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru zobowiązany jest przed zatrudnieniem do przedłożenia:
- aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- zaświadczenia o stanie zdrowia pozwalającego na pracę na określonym stanowisku.
- Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2022 r., poz. 530) obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 w/w ustawy.
- Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie po przeprowadzonym naborze umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chojna.pl.) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Jagiellońskiej 4, 74-500 Chojna.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Oferty kandydatów wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, którym nie zostało zaproponowane zatrudnienie przechowywane są przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał w danej procedurze naboru. Kandydaci wymienieni w protokole z przeprowadzonego naboru, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia upływu okresu 3 miesięcy, o którym mowa wyżej, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
- Oferty pozostałych kandydatów przechowywane są do czasu ogłoszenia wyników naboru danej procedury naboru. Kandydaci, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników naboru, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
- Dodatkowe informacje można uzyskać u naczelnika Wydziału Organizacyjnego - nr telefonu 914141035 wew. 54.
Klauzula informacyjna
dla kandydata do pracy dotycząca ochrony danych osobowych
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Chojnie jest Burmistrz Gminy Chojna, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna, tel. 91 414 10 35, e-mail: info@chojna.pl
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod@chojna.pl, tel. 91 414 12 95 wew. 53 lub listownie na adres podany w pkt 1.
- Dane osobowe kandydata na wolne stanowisko urzędnicze przetwarzane są w celu przeprowadzenia rekrutacji wskazanej w ofercie pracy, na podstawie art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2018 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO. Podanie niniejszych danych osobowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Pozostałe dane osobowe (np. wizerunek) przetwarzane są na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Podanie dobrowolnych danych nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, tj. przez okres 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji.
- Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
- W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do cofnięcia zgody,
- prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
BURMISTRZ
mgr Barbara Rawecka