Burmistrz Gminy Chojna ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Wydziale Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami Urzędu Miejskiego w Chojnie
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna
2. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polski; osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie średnie;
- co najmniej 3 letni staż pracy;
- znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy Prawo budowlane,
- ustawy Prawo Zamówień Publicznych,
- ustawy o drogach publicznych,
- rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
3. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy na stanowiskach związanych z drogownictwem lub realizacją inwestycji budowlanych;
- preferowane wykształcenie wyższe techniczne;
- podstawowa znajomość technologii wykonywania drogowych prac remontowych;
- podstawowa znajomość kosztorysowania robót budowlanych;
- podstawowa znajomość materiałów budowalnych;
- znajomość programów wchodzących w skład MS Office;
- prawo jazdy kat. B;
- umiejętność redagowania pism, jasnego i precyzyjnego formułowania myśli w mowie i piśmie, umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych,
- komunikatywność i łatwość przekazywania informacji, samodzielność pracy na zajmowanym stanowisku, odpowiedzialność, dokładność, operatywność, samodzielność w podejmowaniu decyzji, odporność na stres, uprzejmość i życzliwość w kontaktach.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- kontrola stanu technicznego i jakości utrzymania oraz ochrony całej sieci drogowej na terenie administrowanym przez Gminę;
- prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych gminnych, wewnętrznych i zakładowych;
- opracowywanie projektów planów finansowych i rzeczowych w zakresie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych gminnych, wewnętrznych i zakładowych;
- rozpatrywanie wniosków, postulatów i skarg dotyczących stanu sieci drogowej oraz organizacji ruchu drogowego;
- sporządzanie i składanie wniosków w celu pozyskania środków finansowych na modernizację i remonty dróg gminnych;
- przygotowanie wykonawstwa robót w trybie zgodnym z zamówieniami publicznymi, organizowanie wykonawstwa oraz nadzór nad wykonaniem i jakością robót drogowych na drogach i ulicach gminnych;
- nadzorowanie realizacji planów robót drogowych oraz udział w rozliczaniu wykonania planowanych zadań;
- uczestnictwo w odbiorach robót drogowych lub mostowych wykonywanych w ramach zadań własnych lub zadań zleconych na terenie gminy;
- ochrona dróg i stanu ich zadrzewienia;
- organizacja przygotowań do zimowego utrzymania, koordynacja utrzymania dróg w okresie zimowym oraz nadzorowanie realizacji planów w zakresie współdziałania służb drogowych i kolejowych w okresie zimy;
- współdziałanie w zakresie przygotowania dokumentacji na roboty drogowe;
- ewidencjonowanie posiadanych oraz zleconych dokumentacji projektowo – kosztorysowych;
- wnioskowanie i opiniowanie założeń projektów, rozwiązań komunikacyjnych w aspekcie potrzeb transportowych, bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego, stosowanych technologii i materiałów do robót drogowych;
- kontrola stanu utrzymania przystanków komunikacji publicznej w zakresie technicznym i estetycznym;
- nadzór nad organizacją ruchu drogowego oraz koordynacja zarządzania ruchem na drogach gminnych;
- współdziałanie w zakresie bezpieczeństwa i porządku ruchu drogowego z właściwymi jednostkami i organami kontrolnymi;
- prowadzenie okresowych kontroli stanu oznakowania dróg gminnych i przejazdów kolejowych;
- dokonywanie analiz stanu bezpieczeństwa na drogach oraz opracowywanie programów poprawy w tym zakresie;
- koordynacja w zakresie prowadzenia spraw zleconych utrzymania, remontów i modernizacji dróg innych Zarządców;
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i utrzymywaniem ścieżek rowerowych na terenie Gminy Chojna;
- nadzorowanie realizacji zadań zleconych podmiotom i instytucjom gminnym w zakresie bieżącego utrzymania dróg, ulic, chodników, terenów zielonych, koszy ulicznych, przystanków autobusowych;
- opiniowanie uzgodnień dokumentacji i projektów technicznych w zakresie związanym z zajęciem pasa drogowego oraz ustalanie warunków zajęcia pasa drogowego;
- przygotowywanie projektów Uchwał na sesje Rady Miejskiej w zakresie drogownictwa;
- dokonywanie archiwizacji dokumentacji otrzymanej i wytworzonej na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy:
- Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna;
- biuro mieści się na parterze budynku; budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych w zakresie podjazdu dla osób niepełnosprawnych i przystosowanych toalet;
- pełny wymiar czasu pracy.
Stanowisko pracy:
- praca z wykorzystaniem urządzeń biurowych (komputer, drukarka, skaner, kserokopiarka, fax, telefon), wymagająca umiejętności systematycznego realizowania spraw oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, mieszkańcami gminy Chojna i instytucjami;
- wychodzenie (wyjazdy) w teren;
- sytuacje stresowe.
6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
7. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny (własnoręczny podpis);
- życiorys – curriculum vitae (CV);
- kwestionariusz osobowy- kompletnie wypełniony i opatrzony własnoręcznym podpisem na druku zamieszczony na stronie http://bip.chojna.pl w zakładce: „Oferty pracy – Dokumenty rekrutacyjne”;
- kserokopie świadectw pracy (jeśli takie posiada) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- w przypadku kandydatów chcących skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
Osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zobowiązane są do dołączenia do oferty jednego z niżej wymienionych dokumentów, potwierdzających znajomość języka polskiego:
- certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydanym przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
- dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim,
- świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty,
- świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydane przez Ministra Sprawiedliwości,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru;
- oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Chojnie.
Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym, odręcznym podpisem (wzory do pobrania na stronie http://bip.chojna.pl zakładce: "Oferty pracy - Dokumenty rekrutacyjne").
8. Termin i miejsce składania dokumentów
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 17 kwietnia 2023 r. godz. 1515 w siedzibie Urzędu Miejskiego – Biuro Obsługi Interesanta lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego”.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Inne informacje
- Kandydaci zakwalifikowani do dalszego etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną, o terminie, miejscu oraz godzinie rozpoczęcia testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
- Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru zobowiązany jest przed zatrudnieniem do przedłożenia:
- aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- zaświadczenia o stanie zdrowia pozwalającego na pracę na określonym stanowisku.
- Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2022 r., poz. 530) obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 w/w ustawy.
- Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie po przeprowadzonym naborze umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chojna.pl.) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Jagiellońskiej 4, 74-500 Chojna.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Oferty kandydatów wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, którym nie zostało zaproponowane zatrudnienie przechowywane są przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, który wygrał w danej procedurze naboru. Kandydaci wymienieni w protokole z przeprowadzonego naboru, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia upływu okresu 3 miesięcy, o którym mowa wyżej, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
- Oferty pozostałych kandydatów przechowywane są do czasu ogłoszenia wyników naboru danej procedury naboru. Kandydaci, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chojnie w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników naboru, po którym to okresie oferty zostaną niezwłocznie zniszczone.
- Dodatkowe informacje można uzyskać u naczelnika Wydziału Inwestycji, Remontów i Zarzadzania Drogami - nr telefonu 914141035 wew. 32.
Klauzula informacyjna
dla kandydata do pracy dotycząca ochrony danych osobowych
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Chojnie jest Burmistrz Gminy Chojna, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna, tel. 91 414 10 35, e-mail: info@chojna.pl
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod@chojna.pl, tel. 91 414 12 95 wew. 53 lub listownie na adres podany w pkt 1.
- Dane osobowe kandydata na wolne stanowisko urzędnicze przetwarzane są w celu przeprowadzenia rekrutacji wskazanej w ofercie pracy, na podstawie art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2018 r. o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO. Podanie niniejszych danych osobowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Pozostałe dane osobowe (np. wizerunek) przetwarzane są na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Podanie dobrowolnych danych nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, tj. przez okres 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji.
- Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
- W związku z przetwarzaniem przez administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do cofnięcia zgody,
- prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
BURMISTRZ
mgr Barbara Rawecka