Archiwalna Strona
Udało się częściowo wyremontować mocno zaniedbany technicznie Urząd Miejski w Chojnie. Budynek stanowi mienie gminy, ale przez lata „szewc bez butów chodził” i chociaż już w ubiegłym roku remont był planowany, a nawet nakazany decyzją SANEPIDU z sierpnia 2009r., to radni tak „zminimalizowali ” budżet administracji samorządowej, że brakowało pieniędzy nawet na papier i ogrzewanie, więc o remoncie nie mogło być mowy.
Jednak w tym roku, mimo nadal nieprzychylnego stosunku radnych opozycji dla warunków w jakich pracują urzędnicy Urzędu Miejskiego - starano się przynajmniej w podstawowym zakresie wykonać zalecenia SANEPIDU, także w związku z szacunkiem dla petentów, dla których warunki korzystania z urzędu , delikatnie mówiąc - nie były najlepsze. W procedurze zamówień publicznych wyłoniono wykonawcę.
Udało się naprawić schody i wybudowano podjazd dla wózków przed budynkiem urzędu od strony ul. Jagiellońskiej, rozebrano i wybudowano na nowo niebezpieczne schody od strony skweru oraz schody wyjścia awaryjnego z budynku, w którym znajduje się siedziba Rady Miejskiej.
Po ponad 20 latach odnowiono kasę urzędu, po 10 latach pomalowano wszystkie korytarze i klatki schodowe, częściowo wyremontowano łazienki, kąciki do mycia naczyń wyposażono w zlewozmywaki, uporządkowano tablice ogłoszeń i gabloty, powieszono zegary ścienne, listwy odbojowe zastąpiły – „wieczne” lamperie olejne. Na korytarzach i w biurach wymieniono także wszystkie siedziska dla petentów na pokryte higienicznymi obiciami zmywalnymi. W końcu pojawiły się wygodne stoliki dla petentów. Pracownicy urzędu z własnej inicjatywy przynieśli prywatne kwiaty doniczkowe. Urząd nabrał słonecznego kolorytu, pojaśniał, lśni czystością i chociaż nie ma w nim żadnych luksusów - to w końcu wygląda schludnie po latach zaniedbań i traktowania tego obiektu użyteczności publicznej trochę po macoszemu. W sali obrad Rady Miejskiej pojawiła się galeria olejnych obrazów, które powstały latem tego roku w ramach polsko-niemieckich warsztatów malarskich organizowanych przez Centrum Kultury w Chojnie w ramach projektu INTERREG IV A , czyli współfinansowanego przez UE. Teraz na remont czekają poszczególne biura urzędu, dach i elewacja urzędu.
Burmistrz Adam Fedorowicz planuje w przyszłości - przeniesienie wszystkich funkcji i jednostek administracji publicznej do jednego budynku po Straży Granicznej – (przedwojennej siedziby starostwa ), który gmina kupiła na własność, posiada już projekt adaptacji i pozwolenie na budowę. W pięknym, historycznym budynku mogłyby znaleźć swą siedzibę Urząd Miejski, Rada Miejska, Urząd Stanu Cywilnego, Ośrodek Pomocy Społecznej, Administracja Szkół i Infrastruktury Społecznej oraz ewentualnie - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej i Izba Historii Ziemi Chojeńskiej. Mieszkańcy Gminy w jednym budynku mogliby załatwić wszystkie sprawy. Budynek byłby dostępny dla osób niepełnosprawnych i miałby wygodny parking dla wszystkich petentów. Gmina mogłaby wówczas sprzedać zbędne budynki administracji przy ul. Jagiellońskiej nr 2, 4 i 12. Z całą pewnością, wspólna siedziba dla tylu instytucji byłaby oszczędniejsza w eksploatacji niż utrzymywanie tylu nieruchomości. Może radni kolejnej kadencji nie będą kazali się przekonywać do tej idei...
Opracowanie graficzne
Centrum Informacji
w Chojnie
e-mail: nastrone@chojna.pl
Deklaracja dostępności